Acties-en-Nieuws

Aan de hand van prachtige initiatieven en acties komt onze Stichting Sidney and Friends aan haar financiële middelen.
Een mooi voorbeeld is de “appels- en perenplukactie” georganiseerd door Dikkie Huiskamp.
Onderstaand filmpje geeft een duidelijk beeld van de appels- en perenplukactie waar veel vrijwilligers zich voor inzetten. Hier zijn we enorm trots op.
Film Appels- en Perenplukactie, gemaakt door RTV794.

Een ander voorbeeld van een bijzondere terugkerende actie is de “kerstactie” waar vrijwilligers uit Emst en omgeving van 2e hands materialen de mooiste kerststukjes en grafstukjes maken en verkopen voor onze stichting. Ook hier is het hartverwarmend om te zien hoeveel mensen zich inzetten voor onze stichting.

En dan de acties…

Acties 2021;

Acties 2021in Beeld
Univé Stad en Land.

In de eerste week van januari ontving onze stichting een donatie van 250 euro van Univé Stad en Land Apeldoorn. Wat een mooi begin van 2021!
Enorm bedankt medewerkers van Univé Stad en Land Apeldoorn.

Acties 2020;

Actiein Beeld
Kerstactie december 2020;

Voor het achtste jaar op rij maken een aantal dames uit Emst en omstreken de mooiste kerstcreaties van 2e handsmaterialen en de gehele opbrengst schenken zij aan Stichting Sidney and Friends. Een stichting die zich inzet voor mensen met een beperking met als hoofddoel het huifbedrijden.

Initiatiefneemsters Zwaan van Essen en Johanna ten Brinke organiseren deze actie met veel plezier al verliep het dit jaar anders.
Een klein aantal dames heeft kerststukken en grafstukken gemaakt en alle bestellingen konden bezorgd worden.
Op afstand ging de uitvoering van de kerstactie goed al was het natuurlijk niet zo gezellig als anders.

Het is bijzonder dat er in deze moeilijke tijd een manier gevonden is om voor het goede doel op afstand toch nog een enorm bedrag van €1.765,- bij elkaar te brengen.
Een trotse Stichting Sidney and Friends nam dit mooie bedrag in ontvangst en hoopt er in 2021 veel cliënten blij te kunnen maken met een ritje op de paarden.

Duo fiets Keizershof.

De keizershof is een woonvorm in Oene waar mensen met een beperking wonen én ouderen.
Zij hebben een actie opgezet om deze fiets aan te schaffen. Stichting Sidney and Friends heeft €2.000,- gedoneerd voor deze fiets. De fiets is inmiddels besteld. We hopen dat de bewoners van de Keizershof hier veel plezier aan gaan beleven!
Appels- en perenplukactie;

Voor het zesde jaar heeft vrijwilligster Dikkie Huiskamp de peren- en appelplukactie georganiseerd.
De opbrengst van deze actie is €10.000,-. Een ongelofelijk hoog bedrag! We willen alle plukkers bedanken voor hun inzet!

Het plukken vindt plaats bij Landgoed de Nijensteen in Veessen.
In verband met de Corona virus, is er gezorgd voor diverse maatregelen die voldoen aan de RIVM regels, zodat er veilig geplukt kon worden.
Het plukseizoen was dit jaar van 24 augustus t/m 17 oktober 2020.
Er wordt in 2 dagdelen geplukt: van 8.30 – 12.30 uur en 13.00 – 17.00 uur.
Het volledige plukloon komt ten goede aan onze stichting.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Dikkie Huiskamp.
Mailadres: dirkjehuiskamp@hotmail.com.
Telefoon: 06-12590724.
Donatie Bouwbedrijf Aan de Stegge uit Twello.
We zijn blij verrast met een cheque die bestuurslid Wim Hekkert heeft ontvangen van Bouwbedrijf Aan de Stegge uit Twello.
De cheque met een enorm bedrag van €1.000,- komt geheel ten goede aan ons hoofddoel, het Huifbedrijden!
Super Bedankt!

P.S.: Voor de acties van 2012 tot en met 2019 verwijzen wij u naar de jaarverslagen op deze website.